Äntligen hemma...

Efter 4 dagar i Umeå och 5 timmar i en taxi är jag äntligen hemma...
Men... så hinner jag inte mer än komma innanför dörren så möts jag av en liten tjej som har fått pneumokockbakteri i näsan och ska ha kåvepenin (antibiotika) i tablett form, kramas lite och sen ge henne det på en gång... ska ha 2 tab 3 gånger dagen.
Första gången hon tar en tab, men det gick enkelt och bra, mamma tog en pronaxen och visade hus man gör så hon var superduktig...
Sen stackars Emil, köpte han en stressboll att ha i skolan, köpte en sånn som ändrar färg när man klämmer på den så på morgonen klämmer han på den och den sprängs och ut flyger en blöt blå vätkska över hela ansiktet och ögonen. Dom sköljer noga och han dränker huvudet i vatten och blinkar för att få bort alla rester, vätskan stelar så småningom och blir en gummiaktig massa... men Emil har ju lyckats få in en massa i ögonen.
Så när jag kommer hem är ögonen alldels uppsvällda, röda och inne i ögonen jätte röd och det rinfer gult var och kladd ur dom så jag ringde akuten på en gång, tycker att med ögonen ska man vara försiktig. Akuten vill att vi kommer in och även ringer giftcentralen som ber oss åka in omgående. Kommer till doktorn som konstaterar inflammation/infektion i ögonen så får utskrivet antibiotikasalva som ska sättas i ögat 2 gr dagen i 3 dagar och sen en kortisonsavla att smörja runt ögonen i några dagar...
Detta ska alltså vara en barnvänlig stressboll och är köpt på barnenshus i Haparanda.
Jag lär ju prommenera in i morgon dit och visa upp min son och jag är inge vidare glad åt det här... Hur kan man sätta i ett medel som gör en så allvarlig reaktion på ett barn?!
Nu är det ju inte barnens hus som tillverkat bollarna men dom är ju återförsäljare...
Givet kommer jag ju kräva företaget på skadestånd till Emil för så besvär som han fått och jag hoppas verkgligen att detta inte är skadligt för ögonen på något sätt, någon morot ska han då ha för allt han blivit utsatt för... stackars har haft ont och sveda i ögonen hela dagen och det har runnit klet från dom som att han ska ha gråtit...
Ja så kan man göra påhopp på mig nu för att jag inte åkt in med han på en gång, dessvärre var jag i Umeå och kom hem kl 18 på kvällen, min sambo gjorde den bedömmningen då det itne såg lika farligt ut på morgonen att han kunde gå till skolan, själv åkte han till huset och fortsatte renovera. Ingen har ringt under dagen och sagt vilka besvär han haft, sen har han gått till farfar som heller inte har ringt, Tommy kom hem kl 16 lagade mat och väntade på mig, och när jag kom hem och såg hans ögon vart jag arg och åkte in med han omgående till akuten...
Däremot har det ju blivit värre under dagen... och jag är inte glad över situationen alls....
Men nu sover han gott, har läst 3 kapitel av bröderna Lejonhjärta och sen legat 1 timme med han så han lugnar sig lite då han varit lite skärrad av situationen...
Så God natt nu alla... Sov gott... ZZZZZzzzzzzzzzzzz

1 kommentarer:

Betty sa...

Men huvva, inget roligt att komma hem till det.. stackars pojken!
/Bettan

Skicka en kommentar