Första natten i nya huset....

Ja nu har vi avverkat första natten i det nya huset, jag och Tommy på dubbla skumgummimadrasser och barnen på varsin luftmadrass...

Invigde även bastun i går kväll efter att ha tapetserat vardagsrummet i timmar... Tog sin tid med all mönster passing...

Har dock under dagen dykt upp ett stort problem...
Det är 2 ägare på huset... och vi hade avtalat att få resterande nycklar idag eftersom dom anser att dom var klara med att städa ur osv... mitt på dagen får vi veta att vi ska inte få nyklarna för en i 30 november... fattar ingenting... då har mannen pratat med ENBOMS Fastighetsbyrå och gjort upp att han behöver inte lämna nycklarna fören 30 november... GUD så förbannad jag är... så dom menar att vi ska börja flytta in där och dela på en nyckel medan som ska ha kvar sina andra nycklar... det är ju sjuk... vad fan ska dom ens in i huset för?
Dom menade på att ifall det skulle vara nått med huset att det blir skadad eller dylikt så måste dom ha nycklar... men då undrar ju jag varför i helvete vi ska stå för försäkringen då...? Det här är ju sjukt... näää i mina öron ringer det varningsklockor....


Därför beställer jag nu ett hemlarm.... jag kommer inte kunna sova och veta att okända människor har nyckel till mitt hem och kan komma och gå hur dom vill när man ska bo där...
Med tanke på all trauman jag varit med om så är det mer än jag klarar av.... jag litar inte på någon...
En sak jag alltid sagt....

Hos mig får man inget förtroende,
man förtjänar det...


Allt känns jätte pissigt just nu... så dåligt att jag vara nära att dra mig ut trots den höga kontantinsattsen... Jag tänker bara inte bo så i flera veckor...
Ja herregud ibland undrar man om människor gör saker bara för att jäklas... jag förstår inte vad han/dom ska ha för ärende in i huset när vi har tagit över... visst juridiskt sett har dom rättighet till en nyckel till 30 november... men detta är ju löjligt... inte fasiken kommer jag ha kvar våra nycklar när dom nya flyttar in i vårt hus här även om dom köper huset den 30 november.
Jag skulle vara rädd att ha kvar en nyckel ifall nått skulle försvinna och bli anklagad att jag har gjort nått då jag har nyckel....

Ja kan då med handen på hjärtat säga att denna husförsäljningen går då absolut inte till som den gör för oss när vi säljer huset... vi lämnar exempel ved för 6500kr som vi dessutom ägnat dagar åt att kapa, klyva och stapla... dessa säljare lämnar inte ens en liten påse ved... inte ens en skåpdörr till tillhörande köksinredning... det är så gnettet....
Så nu blir vi utan ved...
Sen på köpet vet dom om vilken sjukdom jag har och vad det innebär.... det står i kontraktet att det ska städas ur innan vi tar över huset... dom har nu resonerat att det är klart... vi hade avtalat att dom tar allt utom fönstrerna invändigt, golven och väggarna...
Sen var inte kylen ordentligt tagen, frysen var inte tagen alls, inte heller.... fläkten, diskmaskinen där det var rutten mat kvar... inte heller toalettskåpen, låg flera hår kvar i lådor mm.... fönsterna mellan var inte tagen... inte heller ugnen... avloppen...osv... vet inte om jag kallar det utstädning... just nu känner man sig så arg inombords... och inte ens trots att vi ringde till ENBOMS och sa hur vi kände kunde dom ens ringa upp som lovat....

Ja så här kan det alltså gå till när man köper hus... vilket får mig att inse hur omtänksamma människor vi själva är....

Nu ska jag lägga mig och försöka sova trots mitt vrede...


Ha en fin kväll alla....

NATTA

1 kommentarer:

Vendela sa...

Hejsan,
vad härligt att flytta in i nya huset. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt tapetserarprojekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot.
Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
/Vendela

Skicka en kommentar