Snart flytt....


Som jag längtar...

Har nu hunnit med båda barnens rum och halva vardagsrummet... är så nöjd med vardagsrummet... sen är det bara vårt sovrum och hallen kvar, köket tar vi sen eftersom vi har tänkt göra om där inne...
Ska bli så skönt att komma sig i väg till ett liv igen...

Idag ska jag och Emil åka in till stan och hämta hans glsaögon som varit på lagning... ska även få välja ut ett par nya bågar... dom han har nu är köpt i januari och färgen är borta från bågen så skulle få ta ut på garantin...

Just nu ligger vi i sängen, Emil tittar på en film på canal+, han har kokat morgonkaffe till mig och serverat mig. Jag har nämligen fått sovmorgon till 08.30 idag då Tommy började 08 och för en gång skull förde Jennifer på dagis. Men det hade jag inte fått med mig så när klockan av misstag ringde 08.30 var inte Jennifer i sängen och jag fick panik när jag inte hittade eller hörde henne, tills Emil säger att pappa har ju redan fört henne på dagis... sen kunde man inte somna om mer utan har legat i sängen vilket jag fortfarande gör och läst en bok och spelat wordfeud...

Skulle behöva komma mig in till Torneågallerian och köpa Emil nya kläder inför nya skolan... köpte ju ett rejält gäng i vintras men dom har börjat bli för små... köpte han en pumadress i september men efter 2 veckor rev han sönder byxan =( Vilket är så typiskt Emil... allt går sönder på löpande band av hans kläder...

Har ju varit på en utredning nu ang hans koncentrationssvårigheter och temprament och nu är det bara ett enda möte kvar så får vi se vad som säger... Vi skulle i alla fall få hjälp med dom svårigheterna som han har...vilet jag verkligen ser fram emot...

Men nu ska jag gå och få Emil i duschen så vi får åka till stan innan hela dagen har gått...

Ha en fin dag alla =)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar