Nu är jag tillbaka...

Efter att ha tagit en paus på 5 månader är jag back for a fight again... tänkte försöka uppdatera min tillvaro lite mer....

Till att börja med har vi äntligen sålt vårat hus och kan ta oss från ön vilket ska bli otroligt skönt... har också lyckats köpa oss ett drömhus, inget tråkigt vanligt hus... Visst priset var därefter men vi är otroligt överlyckliga båda två över att ha hittat ett hus som vi båda faktiskt älskar... Fick nyklarna i fredags så nu är det stora jobbet kvar...

Vi skulle ha tapetserat om alla rummen och slipat 2 golv men eftersom huset var rätt dyrt får vi nöja oss med att bara tapetsera om ungarnas och finrummet denna omgången... ja och hallen som vi slagit bort en vägg från för att öppna upp och få stort utrymme och sen få fram det fina fönstret som finns där... Dubbel garaget är ju ett stort plus för Tommy som även det samt huset har golvvärme som drivs av bergvärme... plus plus... =)
Nä men vi är superöjda... Vet inte om jag vågar skriva öppet vart vi ska flytta nu då det varit som det varit... men denna gång har vi lyxat till det och kåken kommer installeras med larm så... och det känns ju värre lyxigt i mina ögon...
Stor gård 2200kvm, varmbonad gäststuga samt en lekstuga och bagarstuga på 50kvm.

Nä men detta blir kanon, längtar som tusan att få flytta in.... längtar till julen, det är super stort kök och jag är ju en julmänniska så jag längtar som tusan att få ha julmiddag där....tssss.... och andra middagar med gäster...

Nu ska jag väcka min mann som somnat på soffan...stackarn... helt slut...

Ha en fin kväll.... tja...

3 kommentarer:

annika sa...

Lycka till i erat nya hus och "liv". Själv tror jag inte de spelar någon roll var man bor. Bara man får leva med den man älskar, så kan iaf jag bo fast i en skokartong;) Men de är ju jag de!!:)
Så stort lycka till!!!

Sussi med sin galna familj sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sussi med sin galna familj sa...

Ja men tack så mycket du =)Ja det trodde jag innan jag flyttade hit, men insåg 5 år senare att det gör det... har man inga andra runt sig spelar det stor roll och jag är ju uppväxt med lite mer liv och rörelser så det vart lite väl långt ut för min smak... men alla är vi olika och tycker om att bo på olika sätt... jag skulle skulle trivas som fisken i vattnet inne i stockholm... Jag anser att man behöver mer i livet än bara sin älskade och en skokartong *ler* jag vill ha mer...är för krävande tror jag, men som sagt alla är vi olika... Och så länge man är lycklig så är det ju huvudsaken... =)

Skicka en kommentar